17 Νοεμβρίου 2020

Λόγοι περί νηστείας - Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης

 


« νηστεία εναι ντολ το Θεο. Γι’ ατ κα μες ν νηστεύουμε, παιδιά μου. Δ μ’ βλαψε νηστεία μέχρι σήμερα πο εμαι 70 χρονν. μητέρα μου μ’ μαθε νηστεία παιδιόθεν. Δν κάνω τν ποκριτ τι, παιδιά μου, νηστεύω, λλ ατ μ δίδαξαν ο γονες μου κα μέχρι σήμερα ατ τηρ, τέκνα μου. Δν μ βλαψε ποτ νηστεία κι ας χω σθένειες πάνω μου.

Επαν ο γιατρο κα ο πίσκοποι: νηστεία κι ατ λιτοδίαιτα πολ φελον τν νθρωπο. φόσον φελε ταν γιατρός, μ συγχωρετε, μς λέει: πέντε μέρες πάτερ μου, δ θ πιες νερ οτε μία σταγόνα, γι ν κάνουμε μία θεραπεία, ν δομε τ σμα σου τί χει.

Λοιπν πέντε μέρες ντεξα. Πολ καλ μ εχε κάνει. Ε, πόσο μλλον φελεί οταν νηστεύουμε γι τν ψυχή μας! λλ κα στ σμα ατ κατοικε ψυχ θάνατος. Γι’ ατ ς φροντίζουμε γι τν ψυχή μας πο εναι πράγμα θάνατο. Ν νηστεύετε παιδιά μου, μν κοτε πο λένε δν εναι νηστεία τίποτε κι τι τ λένε ο καλόγηροι. Δν τ λένε ο καλόγηροι παιδιά μου, μ συγχωρετε, τ λέει Θεός.

πρώτη ντολ το Θεο ταν νηστεία, καθς κα Χριστς μας νήστευσε.

μες μπορομε ν πομε τι νηστεύουμε; Ε, τρμε τόσα κα τόσα. Τώρα νηστεία, παιδιά μου, κάνουμε μες; ταν τρμε, μ συγχωρετε, τόσα κα τόσα φαγητά, στω λάδωτα, στω… πάρχουν νηστίσιμα φαγητ πολλά. ρκε νθρωπος ν ‘χει τν γεία του κα τ θέληση…ν νηστέψει.
 Κάποτε
ρθε να πρόσωπο κα μο λέει: παπά μου, μο επανε τι νηστεία δν πάρχει. Κα τι ποις επε τι πάρχει νηστεία. Το επα ν πε στν ερέα ν’ νοίξει τ Βιβλίο να δε πο πάρχει νηστεία. «Ε μ ν προσευχ κα νηστεία…», λέγει στ Εαγγέλιο Χριστός μας κα λλα πολλά. Κα τ δαιμόνια κα ο ρρώστιες κι λα τ πάθη μ τη νηστεία κα τν προσευχ ποβάλλονται. γιος Πρόδρομος τί τρωγε κενος στν ρημο; Τί τρωγε σιος Δαυίδ; Μ’ να ντίδωρο περνοσε στ σκητήριό του λη τήν βδομάδα. λλ «νηστεία, γρυπνία, προσευχή, οράνια χαρίσματα λαβν». Γι’ ατ τν γίασε Θες κα ζε τετρακόσια πενήντα χρόνια στν ερ τόπο ατόν. Εναι πολυ θαυματουργς κα ζωντανς γιος.

Προσευχή, παιδιά μου, κα νηστεία: ατ φελον τν ψυχ το νθρώπου. Κι προφήτης λίας, λέει γιος άκωβος δελφόθεος, «μοιοπαθς» νθρωπος ταν κι ατός, λλ μ τν προσευχή του κα τ νηστεία του κλεισε τν Οραν κα δν βρεξε στ γ τρία χρόνια κα ξι μνες. Κα μετ βέβαια πάλι προσευχήθηκε κα ζήτησε ν βρέξει κι  Ουρανς δωσε βροχ κα γ βλάστησε τος καρπούς της».

Ἐπιμέλεια Ἠλιάδης Χριστόδουλος

 Πηγή