14 Απριλίου 2020

Ποιος σε πλήγωσε Χριστέ μου; ...



Μιά γυνακα λέει μιά φορά: «Πγα νά νάψω τά καντήλια σέ να ᾿ξωκκλήσι καί λιβάνισα». Ξέρετε, καμμιά φορά χουν ο γυνακες καί τήν περιέργεια νά μπαίνουν στό γιο Βμα, στό ερό, καί κοιτάζει πού λέτε ατή γυνακα πό τό γιο Βμα καί βλέπει να παλληκάρι μέ ξανθά μαλλιά, ναν λεβέντη μέ τά μαλλιά του, μέ συγχωρετε, τσι δ νοιγμένα καί τά γενάκια του δ χωρισμένα καί τόν βλέπει πάνω στήν γία Τράπεζα.
«Πιδήμ᾿, λέει, τί κάνεις ᾿δ μέσα στήν γία Τράπεζα; Στό γιο Βμα; Βγές, πιδήμ᾿, ξω».
Καί τς λέει κενο: «Δική μου εναι γία Τράπεζα καί γώ τήν ρίζω».
Ξαφνικά, πως τό κοίταζε γυνακα τό παιδί, το λέει:
«Πιδήμ᾿, δέν μο λές; Ποιός σέ πλήγωσε καί τά χέρια σου εναι πό καρφιά καί τρέχουν αματα; Βλέπω πληγές στά χέρια σου καί στά πόδια σου».
«δ στό πλευρό σου, παιδάκιμ᾿, λέει, στό σκότισ᾿ (συκώτι σου), παιδάκιμ᾿, στό πνευμόνι σου, ποιός σέ χτύπησε, πιδήμ᾿, μέ τό μαχαίρι κι πέρα;»
«Ποιός σέ πλήγωσε;» (Το ) λεγε γυνακα, ( ταν ) μιά πλή γυναικούλα. μως ατή εδε ζωντανό τόν διο τόν Θεό!...
«σύ μέ πλήγωσες», τς λέει, καί εμαι πληγωμένος.
κανε τόν σταυρό της γυνακα καί φυγε, πλή γυνακα πό χωριουδάκι.
πειτα πό παρέλευση νός χρόνου, ρθε στήν Μονή καί μο λέει: «τσι καί τσι, πάτερ μου. Τί εναι ατό τό «σύ μέ πλήγωσες;» μπορες νά μο τό ξηγήσεις ατό; Ατό εναι μεγάλο, δέν θά μπορς νά μο τό ξηγήσεις, θά πάω σέ κανέναν μεγάλο».
«κουσε, παιδί μου, νά σο τό ξηγήσω», τς λέω.
«σύ μέ πλήγωσες» εναι ο μαρτίες ο δικές σου, ο μαρτίες ο δικές μου, ο μαρτίες το κόσμου, πού μέ τίς μαρτίες μας Τόν πληγώσαμε καί Τόν νεβάσαμε πάνω στόν Σταυρό καί χυσε τό Πανάγιο Του αμα»...
~ Άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης