Καταρχήν τι εἶναι διάκρισι. Διάκρισι εἶναι ......
....τὸ νὰ ξέρουμε κάθε φορά πῶς θὰ φερθοῦμε. Τὸ νὰ ξέρουμε πῶς θὰ ἀντιμετωπίσουμε σὲ κάθε περίπτωσι πρόσωπα, πράγματα ἤ καταστάσεις.
Δὲν πρέπει δηλαδὴ νὰ ἔχουμε ἕνα ενιαίο τρόπο ἀντιμετωπίσεως πραγμάτων, προσώπων καὶ καταστάσεων, ἀλλὰ ποικίλο ἀναλόγως πρὸς τὶς ἑκάστοτε συνθῆκες, ἀναλόγως πρὸς τὸ πρόσωπο, ἀναλόγως πρὸς τὸ πράγμα, ἀναλόγως πρὸς τὸ ψυχολογικὸ κλίμα κόκ..
Τὸν ἴδιο ἄνθρωπο θὰ τὸν ἀντιμετωπίσουμε ἀλλιῶς σήμερα καὶ ἀλλιῶς αὔριο, ἔστω καὶ ἂν ἔχει κάνει τὸ ἴδιο ἁμάρτημα, τὸ ἴδιο πάθος. Διότι σήμερα μπορεῖ νὰ εἶναι ἄλλες οἱ ψυχολογικὲς του συνθῆκες καὶ αὔριο νὰ εἶναι ἄλλες. Ἤ, τὸ ἴδιο ἀκριβῶς πάθος θὰ τὸ ἀντιμετωπίσουμε διαφορετικὰ στὸν ἕναν ἄνθρωπο, διαφορετικὰ στὸν ἄλλο.
Διότι ἄλλα εἶναι τὰ
δεδομένα γιὰ τὸν ἕνα, ἄλλα εἶναι τὰ
δεδομένα γιὰ τὸν ἄλλο.
✞
Γέροντας Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος