7 Ιουνίου 2020

Ο αληθινός προορισμός του ανθρώπου είναι ν'αποκτήσουμε το Άγιο Πνεύμα (Αγ.Σεραφείμ Σάρωφ)


τανε μία συννεφιασμένη μέρα. Χιόνι πολ εχε σκεπάσει τ γ, κα πέφτανε πυκνς ο σπρες μπαμπακορες. πάτερ Σεραφεμ μ᾿ βαλε ν καθίσω δίπλα του, πάνω σ᾿ να κομμένο δέντρο, σ᾿ να ξέφωτο μέσα στ δάσος. στερά μου επε: « Θεός μου φανέρωσε πς στ παιδικ χρόνια σου θελες ν μάθης ποις εναι σκοπς τς χριστιανικς ζως. 


Σ
συμβουλεύανε ν πηγαίνης στν κκλησία, ν κάνης τν προσευχή σου στ σπίτι, ν δίνης λεημοσύνη κα ν κάνης λα τ καλ τ ργα, γιατ σ᾿ ατ βρίσκεται σκοπς τς χριστιανικς ζως. Μ δν σ κανοποιούσανε ατ μοναχά. Λοιπόν σου λέγω πς προσευχή, νηστεία, ο γρυπνίες κα κάθε λλο χριστιανικ ργο εναι πολ καλά. λλ σκοπς τς ζως μας δν εναι ν κάνουμε μοναχ ατ τ ργα, πειδ ατ εναι τ μέσα πο χρειάζονται γι ν φθάσουμε στ σκοπ τς χριστιανικς ζως.

ληθινς προορισμς το χριστιανο εναι ν ποκτήσουμε τ γιον Πνεμα. Γνώριζε πς κανένα καλ ργο δν φέρνει τος καρπος το γίου Πνεύματος, ν δν γίνεται γι τν γάπη το Χριστο. Σκοπς τς ζως μας εναι μοναχ πόκτηση τς χάριτος το γίου Πνεύματος».

γ τότε τν ρώτησα: «Τί ννοες, πάτερ, λέγοντας πόκτηση; Δν καταλαβαίνω καθαρά».  γιος μου επε: «ποκτ εναι τ διο μ τ κερδίζω. Ξέρεις τί θ π κερδίζω χρήματα. ποκτ τ γιον Πνεμα εναι τ διο πράγμα. Στ ζωή, ο συνηθισμένοι νθρωποι χουνε γι σκοπ ν κερδίσουνε χρήματα, κα κενοι πο στέκουνται πι ψηλ στν κοινωνία, θέλουνε ν κερδίσουνε τιμς κα δόξα. Τ ν ποκτήση κανένας τ χάρη το γίου Πνεύματος εναι σν ν κερδίζη να αώνιο πόκτημα, τν αώνια ζωή, να θησαυρ πο δν καταστρέφεται κι᾿ οτε χάνεται ποτέ. Κάθε καλ ργο, πο κάνουμε γι τν γάπη το Χριστο, μς δίνει τ χάρη το γίου Πνεύματος. λλ περισσότερο π᾿ λα μας δίνει ατ τ χάρη προσευχή, γιατ καθένας μπορε ν προσευχηθ, πλούσιος φτωχός, ρχοντας χωριάτης, δυνατς δύνατος, γερς ρρωστος, νάρετος μαρτωλός.

Λοιπ
ν ς συνάξουμε τ θησαυρ τς θεϊκς εσπλαχνίας. νας νθρωπος πο ζητ νάβρη τ σωτηρία του κα πο μετανοε γι τς μαρτίες του, μπορε μ τς καλς πράξεις ν ποκτήση τ γιον Πνεμα, πο ργάζεται μέσα μας κα μς εσάγει στ βασιλεία το ΘεοΜ᾿ λα τ πεσίματά μας, μ᾿ λο τ σκοτάδι πο περιζώνει τν ψυχή μας, χάρη το γίου Πνεύματος, πο μς δόθηκε μ τ βάπτισμα, δν παύει ν λάμπη μέσα στν καρδιά μας μ τ φς τς μετανοίας. Ατ τ φς το Χριστο σβήνει λα τ σημάδια πο φήσανε τ παλι μαρτήματά μας κα μς ντύνει μ᾿ να μανδύα φθαρτον πο εναι καμωμένος π τ χάρη».

Το
λέγω: «Πάτερ μου, μο μιλς γι τ χάρη το γίου Πνεύματος, λλ πς μπορ ν τ δ; Τ καλ τ ργα τ βλέπουμε, μ τ γιον Πνεμα πς μπορε ν τ δ κανένας; Πς μπορ ν γνωρίσω ν βρίσκεται δν βρίσκεται μέσα μου;» γιος μου ποκρίθηκε: «ταν κατεβαίνη τ γιον Πνεμα πάνω στν νθρωπο κα εσχωρε μέσα του, ψυχ το νθρώπου γεμίζει π μία χαρ νέκφραστη, γιατ τ γιον Πνεμα μεταμορφώνει σ χαρ ,τι γγίξει. Φανερώνεται σν να νιστόρητο φς σ᾿ κείνους πο κδηλώνεται θεϊκ νέργεια. Ο γιοι πόστολοι γνωρίσανε μ τς ασθήσεις τος τν παρουσία το γίου Πνεύματος».
Τότε τν ρώτησα: «Πς θ μπορέσω ν τ δ κ᾿ γ μ τ μάτια μου;» πάνω σ᾿ ατά, πάτερ Σεραφεμ βαλε τ χέρια του στος μους μου κα μο επε: «Τέκνον μου, βρισκόμαστε κ᾿ ο δυό μας μέσα στ γιον Πνεμα… Γιατί δν θέλεις ν μ κοιτάξης;» «Πάτερ μου, το επα, δν μπορ ν σ κοιτάξω. Τ μάτια σου βγάζουνε στραπές. Τ πρόσωπό σου χει γίνει πι στραφτερ π τν λιο, κα τ μάτια μου θαμπώσανε π τ φς». «Μ φοβσαι, τέκνο το Θεο, επε γέροντας. Κ᾿ σ εσαι λόφωτος πως εμ᾿ γώ. Γιατ βρίσκεσαι μέσα στ γιον Πνεμα. λλις δν θ μποροσες ν μ δς μ τν ψη πο μ βλέπεις».


σκυψε πάνω μου κα μο επε σιγαν στ ατί: «Εχαρίστησε τν ψιστο γι τν πειρη καλοσύνη του. Προσευχήθηκα μυστικ στν Κύριο κα επα μέσα μου: Κύριε, ξίωσε τν ν δ καθαρ μ τ σωματικ μάτια το τν πιφοίτηση το γίου Πνεύματός Σου, πο τ φανερώνεις στος δούλους σου ποτε καταδέχεσαι ν παρουσιασθς μέσα στ μεγαλοπρεπς φς τς δόξης Σου. Κι᾿ πως βλέπεις, Κύριος μέσως δέχθηκε τν προσευχ το τιποτένιου Σεραφείμ. Πόση εγνωμοσύνη πρέπει ν χρωστομε στ Θε γι τοτο τ νείπωτο δρο πο μς δωσε! Μήτε ο Πατέρες τς ρήμου δν ξιώνονταν πάντα ν δονε τέτοια φανερώματα τς γαθότητός Του. Λοιπόν, τέκνον μου, κοίταξέ με λεύθερα. Μ φοβσαι, Κύριος εναι μαζί μας».

Φώτης Κόντογλου –
Πολυαγαπημένος γιος Σεραφεμ το Σάρωφ